Nasza pani redaktor Czujny.pl doznała na własnej skórze, jak wygląda system udzielenia pomocy pacjentowi, podczas ogłoszonego stanu epidemii.
Dzieli się doświadczeniami odnośnie udzielania porad telefonicznych, wystawiania recept online, problemów z dostaniem się do lekarza oraz wykonaniem diagnostyki.
Pani redaktor po ostatniej konsultacji telefonicznej, upominając się o siebie, została skierowana na izbę przyjęć. Wcześniej uprzedziła swoją wizytę. Otrzymała telefoniczną informacje, że zostaną jej wykonane badania laboratoryjne i otrzyma pomoc neurologa na terenie szpitala. Przyjechała na izbę przyjęć o ustalonej wcześniej godzinie. Wypełniła zgodnie z prawdą ankietę, odpowiedziała wyczerpująco na pytania. Została u niej sprawdzona temperatura ciała, która wynosła 36,2’C. W końcu wylądowała w zamkniętej izolatce i miała zostać poddana badaniu na Covid-19… przy objawach neurologicznych.
Nie otrzymała pomocy lekarskiej, ponieważ nie wyraziła zgody na poddanie się badaniu, które według niej nie było zasadne.
Zachęcamy do obejrzenia materiału video, w którym została opowiedziana cała sytuacja.
https://www.youtube.com/watch?v=XZdKo6GK32M