Brak dostępu dziecka do nauki w szkole jest niezgodny z prawem i szkodliwy. PISMO DO DYREKTORA SZKOŁY
Nowym Rozporządzeniem wprowadzono kolejny raz naukę zdalną. Dzieci i młodzież nie mają dostępu do normalnego trybu edukacji. Izolacja jest narzucona z góry.
Rodzice alarmują, że nauka zdalna ma zły wpływ na rozwój emocjonalnym, poziom kształcenia oraz rozwoju psychofizyczny.
Ilość godzin spędzanych w ciągu dnia przy komputerze niesie za sobą skutki zdrowotne.
Dzieci nie spędzają czasu ze swoimi rówieśnikami.
Wszystko to ma miejsce dla dobra i bezpieczeństwa społecznego. Jednak duża część rodziców dostrzega problem i szuka pomocy na jego rozwiązanie.
Okazuje się, że jakości kształcenia nie da się zapewnić w warunkach domowych, podczas nauki zdalnej.
Ogólnodostępne badania naukowe wskazują na fatalne efekty nauki zdalnej i dramatyczne skutki, jakie przymusowa izolacja wywarła na psychikę dzieci.
W roku 2019 średnia czasu spędzanego przez młodzież przed ekranami wynosiła: 3-4 godzin dziennie, natomiast średnia w 2020/2021 roku podskoczyła do 9 godzin dziennie! Należy zaznaczyć, że pediatrzy i okuliści nie zalecają korzystania z monitorów dzieciom w wieku 7-12 lat więcej niż 1 h.
Częściej niż do tej pory pojawiają się przypadki samoagresji, a nawet próby samobójcze. W 2020 r. zaobserwowano w Polsce dramatyczny wzrost (o 134 proc.) liczby prób samobójczych wśród dzieci w wieku 13-18 lat w porównaniu z rokiem poprzednim.
62% nastolatków miała problemy ze snem: zasypianiem, budzeniem się w nocy czasem nawet na kilka godzin, czy niewyspaniem się. 40% nastolatków zauważyła u siebie objawy uzależnienia od nowych mediów.
Problemy sygnalizowane przez młodzież: to głównie zły stan psychiki (31%) i problemy z nauka zdalna (28%), Rośnie liczba dzieci, u których zdalne nauczanie powoduje depresję.
Na pytania o naukę zdalną odpowiedziało ponad 700 nauczycieli, którzy zaobserwowali m.in.: rozregulowanie zegara biologicznego uczniów.
68,4% nastolatków cierpi ze względu na izolację społeczną i niemożność bezpośredniego kontaktu z kolegami i koleżankami. Według przeprowadzanych badań większość nastolatków nie radzi sobie z aktualną sytuacją (75% martwi się o przyszłość, ponad 70% wykazuje problemy emocjonalne). Skutki nauki zdalnej mają wymiar psychologiczny i fizyczny. Skutki fizyczne, to problemy ze wzrokiem, kręgosłupem, otyłość, spędzanie życia w zamkniętych pomieszczeniach, brak aktywności fizycznej. Skutki psychologiczne izolacji, to m.in.,: problemy emocjonalne, depresje, odczłowieczenie, obojętność, spadek kreatywności. Dzieci radosne, kreatywne, pełne energii, teraz zamykają się w sobie, staja się osowiałe i apatyczne.
Według analizy prawnej radcy prawnego Katarzyny Tarnawy- Gwoźdź nie istnieje podstawa prawna zamykania szkół, co skutkuje nielegalność tego typu działań.
Radca prawny Katarzyna Tarnawa- Gwóźdź przygotowała na tą okoliczność pismo do dyrektora szkoły.
Pismo można pobrać tutaj: