| |

Fundacja Gatesa Przywództwo i zespół kierowniczo wykonawczy- zobacz kim są!

BILL I MELINDA GATES FUNDATION

Fundacja ma biura na całym świecie:

Seattle, Berlinie, Chinach, Etiopii, Londynie, Indiach, Nigerii, Afryce, Waszyngtonie. Z tych miejsc zespóły zarządzające nadzorują wszystkie wysiłki fundacji. Komitet spotyka się regularnie, wszystkie ich zespoły działają sprawnie na całym świecie.

WYKAZ PRZYWÓDZTWA, KIEROWNIKÓW, DYREKTORÓW, PREZESÓW, FUNDATORÓW, WYKONAWCÓW.

Zobacz kim są i co jest w ich obowiązkach.

Bill Gates WSPÓŁPRZEWODNICZĄCY I POWIERNIK

 “Jeśli chcemy zmienić życie ludzi, potrzebujemy kolejnego poziomu innowacji. Nie tylko innowacje technologiczne – innowacje systemowe.”– Bill Gates

Bill Gates jest współprzewodniczącym Fundacji Billa i Melindy Gatesów. Wraz ze współprzewodniczącą Melindą Gates kształtuje i zatwierdza strategie przyznawania dotacji, opowiada się za kwestiami fundacji i pomaga ustalić ogólny kierunek organizacji. 

Bill i Melinda Gates współpracują, aby rozszerzyć możliwości na osoby znajdujące się w najbardziej niekorzystnej sytuacji na świecie, współpracując z beneficjentami i partnerami. Biorą także udział w krajowych i międzynarodowych wydarzeniach i dużo podróżują, aby skupić uwagę na kwestiach mistrzów fundacji. Bill rozpoczął swoje główne wysiłki filantropijne w 1994 roku, kiedy założył Fundację Williama H. ​​Gatesa, która koncentrowała się na zdrowiu globalnym. Trzy lata później on i Melinda utworzyli Gates Library Foundation, która pracowała nad udostępnieniem komputerów z dostępem publicznym do bibliotek w Stanach Zjednoczonych. Jego nazwa zmieniła się na Gates Learning Foundation w 1999 r., Aby odzwierciedlić jej koncentrację na zapewnieniu, że studenci mniejszości o niskich dochodach są przygotowani do college’u i mają środki na uczestnictwo. W 2000 roku, w celu zwiększenia wydajności i komunikacji, dwie grupy połączyły się w Fundację Billa i Melindy Gatesów. W 1975 roku Gates opuścił Harvard University w młodym roku, aby skupić się na Microsoft, firmie, którą założył ze swoim przyjacielem z dzieciństwa Paulem Allenem. Jako główny architekt oprogramowania i prezes, Bill doprowadził firmę do zostania światowym liderem w zakresie oprogramowania biznesowego i osobistego, usług i rozwiązań. W lipcu 2008 r. Gates przeszedł na nową funkcję przewodniczącego Microsoft i doradcy w niektórych kluczowych projektach programistycznych. Jest członkiem zarządu Berkshire Hathaway Inc.Gates dorastał w Seattle ze swoimi dwiema siostrami. Jego ojciec, William H. Gates Sr , Jest współprzewodniczącym fundacji i emerytowanym prawnikiem. Jego zmarła matka, Mary Gates, była nauczycielką, regentką University of Washington i przewodniczącą United Way International. Bramy mają troje dzieci.

Melinda Gates WSPÓŁPRZEWODNICZĄCY I POWIERNIK

Naszą rolą jest podejmowanie ryzyka, które, jeśli się opłacą, może dać milionom ludzi szansę na maksymalne wykorzystanie życia.”– Melinda Gates

Melinda Gates jest współprzewodniczącą Fundacji Billa i Melindy Gatesów. Wraz z Billem kształtuje i zatwierdza strategie fundacji, przegląda wyniki i określa ogólny kierunek organizacji. Wspólnie spotykają się z grantodawcami i partnerami, aby realizować cel fundacji, jakim jest poprawa kapitału w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Dzięki swojej pracy w fundacji przez ostatnie piętnaście lat Melinda zobaczyła z pierwszej ręki, że wzmocnienie pozycji kobiet i dziewcząt może przynieść transformacyjną poprawę zdrowia i dobrobytu rodzin, społeczności i społeczeństw. W 2012 r. Melinda przewodziła londyńskiemu szczytowi planowania rodziny, który przyjął cel dostarczenia środków antykoncepcyjnych dodatkowym 120 milionom kobiet w krajach rozwijających się do 2020 r. Jej praca doprowadziła ją do coraz większego skupienia się na równouprawnieniu płci jako ścieżce do znaczących zmian. Drugie z czworga dzieci Melinda dorastała w Dallas w Teksasie. W 1986 r. Uzyskała tytuł licencjata z informatyki i ekonomii na Uniwersytecie Duke oraz tytuł magistra administracji biznesowej z Fuqua School of Business w 1987 r. Po dołączeniu do Microsoft Corporation w tym roku wyróżniła się jako lider w rozwoju produktów multimedialnych, a później została mianowana dyrektorem generalnym Microsoft ds. Produktów informacyjnych. W 1996 roku Melinda opuściła Microsoft, aby skupić się na swojej filantropijnej pracy i rodzinie. Melinda mieszka z mężem i trójką dzieci w Seattle w stanie Waszyngton.

Warren Buffett POWIERNIK

Wraz z  Billem i  Melindą Gates Warren Buffett jest fundatorem powierniczym. Buffett to amerykański biznesmen i filantrop. Jako przewodniczący i dyrektor generalny Berkshire Hathaway Inc. zainwestował w szeroką gamę firm, od cukierków See, przez Geico Insurance, po Fruit of the Loom.

W 2006 r. Buffett złożył większość swojej fortuny na rzecz Fundacji Gates i czterech fundacji charytatywnych utworzonych przez jego rodzinę – Fundacji Susan Thompson Buffett, Fundacji Howarda G. Buffetta, Fundacji Susan A. Buffett i Fundacji NoVo (prowadzonej przez Peter A. Buffett). Jego dar dla Fundacji Gatesa w wysokości 10 milionów akcji Berkshire Hathaway, które będą spłacane w rocznych ratach, w czerwcu 2006 r. Był wart około 31 miliardów dolarów. Warren uczęszczał do Wharton School na University of Pennsylvania i uzyskał tytuł licencjata na University of Nebraska. W 1951 r. Uzyskał tytuł magistra ekonomii na Columbia University. Warren i jego zmarła żona Susan Thompson Buffett wychowali troje dzieci: Susie, Howard i Peter. Żonaty, obecnie żonaty z Astrid Menks Buffett, mieszka i pracuje w swoim rodzinnym mieście Omaha w stanie Nebraska.

William Gates Sr. WSPÓŁPRZEWODNICZĄCY

William H. Gates Sr. ojciec Billa Gates kieruje wizją i kierunkiem strategicznym fundacji i jest orędownikiem kluczowych kwestii fundacji.

Dla mnie globalne ubóstwo jest kwestią humanitarną. Ludzie umierają, a my możemy ich uratować – i to powinno wystarczyć”– William Gates Sr.

Najpierw odpowiedział na prośbę syna o pomoc w wykorzystaniu jego zasobów do poprawy  zdrowia reprodukcyjnego i zdrowia dzieci w krajach rozwijających się, kierując Fundacją Williama H. ​​Gatesa, która została założona w 1994 roku. Połączyła się z Gates Learning Foundation, aby stworzyć Bill & Melinda Fundacja Gatesa w 2000 roku. Gates uzyskał tytuł licencjata i prawa na University of Washington po trzech latach służby w armii amerykańskiej w czasie II wojny światowej. Partner założyciel w Preston Gates & Ellis, Bill Sr., pełnił funkcję prezesa zarówno Izby Adwokackiej w hrabstwie Seattle / King County, jak i Izby Adwokackiej w stanie Waszyngton. Pełnił funkcję powiernika, oficera i wolontariusza w ponad dwudziestu organizacjach Northwest, w tym w Greater Seattle Chamber of Commerce i King County United Way. W 1995 r. Założył sojusz technologiczny, regionalny wysiłek współpracy na rzecz rozszerzenia zatrudnienia opartego na technologii w Waszyngtonie. Bill Sr. od wielu lat jest również silnym zwolennikiem edukacji, przewodniczący kampanii publicznej szkoły publicznej w Seattle w 1971 roku oraz członek Rady Regentów Uniwersytetu Waszyngtońskiego w latach 1997-2012. Gates i jego zmarła żona Mary Maxwell Gates wychowali troje dzieci: Kristianne, Bill i Libby. Teraz żonaty z Mimi Gardner Gates, kontynuuje swoje dożywotnie zaangażowanie w wiele programów obywatelskich, organizacji kulturalnych i inicjatyw biznesowych.

Mark Suzman– DYREKTOR NACZELNY

Jako dyrektor generalny Bill & Melinda Gates Foundation, Mark Suzman kieruje organizacją w służbie wizji fundacji- aby pomóc każdej osobie mieć szansę na zdrowe i produktywne życie. Wiedząc, że nie jesteśmy w stanie zrealizować tej wizji sam, Mark głęboko angażuje się w budowanie partnerstwa i upewnia się, że kultura fundacji umożliwia bezpośredni wpływ, do którego dążymy.

Wychowawszy się w apartheidzie w Południowej Afryce, zaszczepił Markowi chęć skorzystania z przyznanych mu korzyści w walce z niesprawiedliwością i nierównością. Swoją karierę rozpoczął od dziennikarstwa, pisząc dla gwiazdy Johannesburga, a następnie Financial Times, gdzie zajmował się polityką handlu międzynarodowego, reformą dobrobytu i kwestiami politycznymi, w tym historycznymi wyborami Nelsona Mandeli w 1994 roku. W 2000 roku Mark dołączył do Organizacji Narodów Zjednoczonych, gdzie brał udział w realizacji Milenijnych Celów Rozwoju pod przewodnictwem ówczesnego Sekretarza Generalnego Kofi Annana. Przez sześć lat pełnił wiele funkcji w ONZ, w tym starszego doradcę ds. Polityki i komunikacji strategicznej w Biurze Sekretarza Generalnego oraz dyrektora ds. Polityki w Biurze Administratora Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju. Mark dołączył do fundacji w 2007 roku jako dyrektor ds. Globalnej polityki rozwoju, rzecznictwa i inicjatyw specjalnych. Przed objęciem funkcji dyrektora generalnego Mark pełnił funkcję dyrektora zarządzającego biur krajowych, prezesa ds. Globalnej polityki i rzecznictwa oraz dyrektora ds. Strategii. W tych rolach budował i nadzorował rozwój biur fundacji w Indiach, Chinach, Afryce i Europie oraz zarządzał relacjami fundacji z rządem, prywatnymi filantropami i społeczeństwem obywatelskim. Wdrożył także nowy system określania wpływu fundacji i zarządzania kompromisami w zakresie jej strategicznych priorytetów. Mark jest doktorem stosunków międzynarodowych z Oxford University, gdzie był stypendystą Rhodesa. Uzyskał tytuł licencjata, summa cum laude, na Uniwersytecie Harvarda.

Carolyn Ainslie DYREKTOR FINANSOWY

Carolyn Ainslie nadzoruje finanse i księgowość, planowanie i analizę finansową, ryzyko i zapewnienie, efektywność organizacyjną partnerów, strategiczny fundusz inwestycyjny oraz kilka specjalnych inicjatyw. Jest to zarówno strategiczna, jak i operacyjna rola lidera odpowiedzialna za maksymalizację wpływu w portfelu programowych inwestycji fundacji na globalne zdrowie, globalny rozwój i edukację.

Przed założeniem w 2018 r. Carolyn pracowała przez 10 lat jako wiceprezes ds. Finansów i skarbnika Uniwersytetu Princeton, gdzie była odpowiedzialna za centralne funkcje finansowe uniwersytetu i jako członek personelu wyższego szczebla prezydenta, pełniła rolę kluczowego partnera strategicznego inicjatywy uniwersyteckie. Spędziła również 10 lat jako wiceprezes ds. Planowania i budżetu na Uniwersytecie Cornell. Carolyn posiada tytuł magistra administracji biznesowej w dziedzinie finansów na University of Rochester oraz tytuł licencjata na Bucknell University.

Connie Collingsworth– DYREKTOR OPERACYJNY I PRAWNY

Connie Collingsworth jest odpowiedzialna za kierowanie znaczną częścią potrzeb operacyjnych fundacji, w tym technologią informatyczną, zasobami ludzkimi, prawem, globalnym bezpieczeństwem, dotacjami i umowami oraz ogólnym projektem biznesowym. W tej roli nadzoruje większość codziennych operacji fundacji, zapewniając wytyczne i kieruje planowaniem strategicznym dla każdego oddziału, aby zwiększyć wydajność operacyjną i skuteczność wsparcia misji. Jest także dyrektorem prawnym fundacji.

Przed dołączeniem do fundacji w 2002 r. Była partnerem i członkiem Komitetu Wykonawczego Preston Gates & Ellis (obecnie znana jako K&L Gates), gdzie jej praktyka koncentrowała się na prawie papierów wartościowych przedsiębiorstw i inwestycjach na niepublicznym rynku kapitałowym.Connie ma bogate doświadczenie w zarządzaniu organizacjami non-profit, w tym jako współprzewodnicząca zarządu Women’s World Banking, prezes zarządu Social Venture Partners i przewodniczącego francusko-amerykańskiej szkoły Puget Sound, której była także założycielem. Obecnie zasiada w zarządzie Premera Blue Cross i Banner Corporation. Connie otrzymała tytuł LL.M w zakresie międzynarodowych badań prawnych dotyczących biznesu na University of Exeter w Anglii, tytuł doktora nauk prawnych na University of Nebraska School of Law oraz tytuł licencjata z języka angielskiego na Andrews University.

Lisa Alvarez-Calderón– DYREKTOR DS ZASOBÓW LUDZKICH

Lisa Alvarez-Calderón kieruje zespołem zasobów ludzkich i odpowiada za rozwój i utrzymanie zaangażowanej, różnorodnej i włączającej siły roboczej.

Lisa dołączyła do fundacji w 2020 roku z Universidad de Chile w Santiago, Chile, gdzie pełniła funkcję dyrektora akademickiego. Dzięki ponad 25-letniemu szerokiemu doświadczeniu w dziedzinie HR, od wynagrodzeń i mobilności na całym świecie, po rozwój talentów i przywództwa, ma pasję do kultury i różnorodności. Doświadczenie z pierwszej ręki jako emigrant pracujący dla dużych globalnych organizacji pomaga jej zrozumieć złożoność zarządzania globalną siłą roboczą.Zróżnicowane doświadczenie branżowe Lisa obejmuje środowisko akademickie, zasoby naturalne, opiekę zdrowotną i farmaceutyki.

Christopher Elias– PREZES
DS. GLOBALNEGO ROZWOJU

Dr Chris Elias jest prezesem Global Development Division, gdzie kieruje działaniami fundacji w różnorodnych obszarach programowych, mających na celu znalezienie kreatywnych nowych sposobów zapewnienia, by rozwiązania i produkty dostały się w ręce ludzi w biednych krajach, którzy według fundacji najbardziej ich potrzebują .

Skupiając się na obszarach, które mogą potencjalnie mieć wpływ na zrównoważone rozwiązania, które mogą dotrzeć do setek milionów ludzi, Chris nadzoruje portfolio Global Development w zakresie reagowania kryzysowego; Planowanie rodziny; Zdrowie matki, noworodka i dziecka; Odżywianie; Zwalczenie polio; i dostawa szczepionki. Wspólnym tematem tych programów jest innowacyjna i zintegrowana dostawa, w tym nacisk na wzmocnienie systemów podstawowej opieki zdrowotnej.Zawodowe wykształcenie Chrisa dotyczy zdrowia publicznego i medycyny. Przed dołączeniem do Fundacji Gatesa w lutym 2012 r. Pracował na różnych stanowiskach i w różnych krajach dla międzynarodowych organizacji non-profit, ostatnio pełniąc funkcję prezesa i dyrektora generalnego PATH, międzynarodowej organizacji non-profit zajmującej się poprawą zdrowia ludzi na całym świecie poprzez rozwój technologie, wzmocnienie systemów i zachęcanie do zdrowych zachowań. Chris posiada doktorat z Creighton University, ukończył podyplomowe szkolenie z zakresu chorób wewnętrznych na University of California San Francisco oraz MPH z University of Washington, gdzie był stypendystą programu Robert Wood Johnson Clinical Scholars. Jest członkiem Instytutu Medycznego.

Allan Golston- PREZYDENT
PROGRAMU USA

Allan C. Golston kieruje wysiłkami fundacji na rzecz zwiększenia możliwości edukacyjnych i osiągnięć studentów w Stanach Zjednoczonych, aby zapewnić wszystkim uczniom – a zwłaszcza studentom o niskich dochodach i studentom koloru – wykształcenie wysokiej jakości, które prowadzi do sukcesu na studiach i ich kariery Nadzoruje główne obszary inwestycji Programu USA – edukację, mobilność i możliwości ekonomiczne, inicjatywy specjalne oraz bezdomność rodzinną i dotacje społeczne w stanie Waszyngton.

Początkowo dołączając do fundacji w 2000 r. Jako dyrektor finansowy, Allan poczuł głębokie powiązanie z pracą edukacyjną Programu USA – która obejmuje wczesne kształcenie, K-12 i studia podyplomowe – i zaczął pełnić funkcję prezydenta w 2006 r. Allan wierzy, że edukacja stanowi pomost do szans w przeciwieństwie do innych w Ameryce, i jest zaangażowany w zapewnienie wszystkim młodym ludziom edukacji i możliwości, na jakie zasługują. Obejmuje to głębokie skoncentrowanie się na równości w edukacji i wykorzystywaniu danych w celu uzyskania lepszych wyników dla uczniów ze wszystkich środowisk.Doświadczenie zawodowe Allana dotyczy finansów, opieki zdrowotnej i edukacji. Uzyskał tytuł MBA na uniwersytecie w Seattle oraz licencjat z rachunkowości na University of Colorado. Allan jest aktywnym wolontariuszem społecznym i zasiada w zarządach wielu regionalnych i krajowych organizacji, w tym Charter Schools Growth Fund, Harley-Davidson i Stryker Corporation.

Trevor Mundel– PREZYDENT
GLOBAL HEALTH

Trevor Mundel kieruje wysiłkami fundacji na rzecz opracowania wysoce skutecznych interwencji przeciwko wiodącym przyczynom śmierci i niepełnosprawności w krajach rozwijających się. Zarządza specyficznymi dla choroby inwestycjami badawczo-rozwojowymi fundacji w zakresie HIV, gruźlicy, malarii, zapalenia płuc, chorób jelit i biegunki oraz zaniedbanych chorób tropikalnych. Zarządza także przekrojowymi programami rozwoju produktów, w tym naukami o odkryciach i tłumaczeniach, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, zintegrowanym rozwojem oraz rozwojem i nadzorem szczepionek. Praca ta opiera się na ścisłej współpracy z międzynarodową siecią stypendystów i partnerów.

Przed dołączeniem do fundacji w 2011 r. Trevor był globalnym szefem ds. Rozwoju w firmie Novartis, a wcześniej był zaangażowany w badania kliniczne w Pfizer i Parke-Davis. Urodzony i wychowany w Południowej Afryce, Trevor uzyskał tytuł licencjata i lekarza na University of Witwatersrand w Johannesburgu. Studiował również matematykę, logikę i filozofię jako stypendysta Rhodesa na Oxford University i uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych. w matematyce na University of Chicago.

Rodger Voorhies– PREZYDENT DS.
GLOBALNEGO WZROSTU I MOŻLIWOŚCI

Rodger Voorhies jest prezesem Global Growth & Opportunity Division fundacji. W tej roli Rodger kieruje wysiłkami fundacji na rzecz zmniejszenia głodu i ubóstwa milionów rodzin rolniczych w Afryce Subsaharyjskiej i Azji Południowej poprzez zwiększenie wydajności rolnictwa w sposób zrównoważony; szerokiej dostępności cyfrowych usług finansowych wysokiej jakości dla osób mieszkających w najbiedniejszych częściach świata; promować zrównoważone podejście do równości płci i wzmocnienia pozycji kobiet i dziewcząt; oraz wprowadzać przełomowe innowacje w technologii sanitarnej oraz nowe sposoby dostarczania produktów i usług sanitarnych ludziom w krajach rozwijających się. Przed obecną rolą Rodger był dyrektorem fundacji Financial Services for the Poor.

Przed dołączeniem do fundacji w 2011 roku Rodger pracował na rynkach wschodzących przez prawie 20 lat. W Afryce Subsaharyjskiej i Europie Wschodniej pomagał zakładać i rozwijać odnoszące sukcesy organizacje mikrofinansowe z kulturami organizacyjnymi zorientowanymi na klienta, które zapewniały innowacyjne usługi finansowe biednym gospodarstwom domowym i społecznościom. Był dyrektorem naczelnym Opportunity Bank of Serbia, gdzie zarządzał bankiem dzięki udanej zmianie sytuacji, wykorzystując dane do dotarcia do drobnych rolników. Założył Opportunity Bank of Malawi, pierwszy komercyjny bank mikrofinansowy w Malawi, i rozwinął go, aby stać się jednym z największych dostawców usług finansowych w kraju, korzystając z alternatywnych kanałów dostawy (np. Biometryczne karty inteligentne, bankowość mobilna). Obecnie prawie jedna na pięć rodzin Malawi ma związek z bankiem.Rodger był studentem podyplomowym w zakresie zachowań i socjologii organizacyjnej na Northwestern University, posiada tytuł magistra zarządzania w Kellogg School of Management oraz tytuł Bachelor of Science w zakresie zarządzania biznesem na Uniwersytecie Biola. Rodger przyczynia się do licznych publikacji w branży mikrofinansów i jest byłym członkiem zarządu Nyika-Vwaza Trust, który zajmuje się ochroną przyrody i siedlisk północnego Malawi.

INFORMACJE ZAWARTE W ARTYKULE POCHOCĄ ZE STRONY FUNDACJI: https://www.gatesfoundation.org/Who-We-Are/General-Information/Leadership/Executive-Leadership-Team

Similar Posts

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
XMC Polska
3 lat temu

Wiecie kim jest prawdziwy intelektualista? To ktos, kto znalazl cos bardziej interesujacego niz kobialki… 🙂

Pianino Muzyka
3 lat temu

Twoje zycie staje sie lepsze, tylko gdy Ty stajesz sie lepszym. – Brian Tracy

Ekonomia
3 lat temu

Henri Millon Montherlant wyznawal maksyme, ze Przyjazń miedzy kobietami jest niczym wiecej jak paktem o nieagresji.