Sposoby na stres spowodowany koronawirusem

Sposoby na stres spowodowany koronawirusem

Spread the love
Obecna sytuacja jest nam obca, nieprzewidywalna. Ciężko jest nam zachować spokój. Całe społeczeństwo ogarnia fala zmartwień i obaw. Strach, który nam towarzyszy jest związany z pandemią. Staje się to kłopotem, ciężko normalnie funkcjonować. Czujemy zbliżającą się katastrofę. 

Zapoznaj się z wieloma sposobami na pokonanie stresu!
Skup się na pozytywnych stronach ciężkiej sytuacji. 
Wiele osób jest zmuszona pozostać w domu. Mimo, że paraliżuje to nam codzienne życie, pomyślmy nad pozytywną stroną tej sytuacji. Cieszmy się z czasu spędzonego z domownikami. Nadrabiajmy zaległości z rodziną. Wspólnie można robić wiele rzeczy. Gotować, dbać o obowiązki domowe, grać w gry planszowe, jeśli mamy swój ogród zrobić grilla. Bliscy są nieocenionym źródłem wsparcia. Nawet jeśli jesteś rodzicem, to zastanów się jaki jesteś silny dzięki dziecku. Pomyśl jak świetnie sobie radzisz np. w zaopatrzeniu się w niezbędne produkty spożywcze. Wymagało to zaplanowania i przemyślenia. Samemu być może robisz potrawy, pierogi, chleb, bułki, drożdżówki. Może zrobiłeś domowe środki czystości, odkażajace, piorące. To są bardzo przydatne umiejętności. Samodzielne zrobienie nalewki, syropu czy maści jest czymś satysfakcjonującym. Może sięgasz po naturalne metody zdrowotne jak, np: ciąganie soku z brzozy, zerwanie młodej pokrzywy. Wiele osób decyduje się na założenie własnego ogródka, hodowlę drobiu. Być może, gdyby sytuacja była lepsza, to nie próbowałbyś wielu metod, które być może będziesz stosować na stałe. Może się okazać, że wiele rzeczy wcale nie jest nam niezbednych.
Nie daj się oszustom w sieci i manipulacji w mediach.
Cyberprzestępcy wykorzystują nasz strach wyłudzając pieniądze, dane.
Proponują sprzedaż cudownych środków na koronawirusa. Podnoszą cenę termometrów, maseczek, środków do dezynfekcji, produktów leczniczych, a nawet spożywczych. Uważaj na fałszywe terapie za fortunę i zbawienne szczepienia. Korzystaj z pewnych źródeł informacji i oficjalnych sklepów internetowych. Bądź ostrożny na medialną manipulacje i wzbudzanie strachu. Miej świadomość zagrożenia ale nie daj się zwieść i nie popadaj w panikę. Trzeźwe spojrzenie na sytuację jest ważne. Myśl samodzielnie. Kieruj sie rozsądkiem.
Pozostań w domu, dbaj o higienę, oporność organizmu. 
Będąc w domu, który jest Twoim schronieniem zaznasz poczucie bezpieczeństwa. Unikniesz narażenia na zakażenie. Dbanie o higienę, odporność i wprowadzenie zasad bezpieczeństwa pozwoli Ci czuć się pewniej.
Nawadnianie i odżywianie.
Pij wystarczającą ilość płynów. Odwodniony organizm produkuję więcej hormonów stresu. Zdrowo się odżywiaj. Gdy jesteśmy głodni organizm wytwarza kortyzol. Więc uzupełniaj płyny i dostarczaj z pożywieniem odpowiednią ilość witamin i minerałów. Dzięki temu będziesz się lepiej czuł.
Porozmawiaj z bliską osobą. 
Bliscy, przyjaciele najlepiej pomogą nam w ciężkich chwilach. Wypowiedzenie problemów na głos pomaga. Koniecznie rozmawiaj. W towarzystwie jesteśmy silniejsi aby przeciwstawić się problemom. Jeśli w domu przebywasz sam użyj np. telefonu i rozpocznij z bliską Ci osoba rozmowę video. Nie zastąpi to bliskości ale będziecie się słyszeć i widzieć. Przyjaciel pomoże Ci lepiej ocenić sytuację. Sama rozmowa bedzie ulgą.
Aktywność fizyczna. 
Na stres dobra jest aktywność fizyczna. Podczas niej wydzielają się hormony szczęścia- endorfiny. Jeśli mamy możliwości najlepiej ją wykonywać na świeżym powietrzu. Wybierz taką, którą lubisz. Może być nią dziedzina sportu, bieganie, ćwiczenia, praca w ogrodzie, spacer. Oczywiście w miarę swoich sił i możliwosci.
Sen, odpoczynek, relaks.
Jeśli będziesz spać minimum 8 godzin to zmniejszysz poziom swojego stresu. Staraj się również odpocząć. Pomyśl co Ciebie relaksuje. Wyjdź do ogrodu stań twarzą do słońca, przytul się do drzewa, weź odprężającą kąpiel, usiądź w wygodnym fotelu, oddychaj spokojnie. Zbawienny wpływ może mieć relaksacyjna muzyka, aromaterapia. Pomyśl o czymś co sprawi Ci przyjemność.
Zajmij swoje myśli. 
Obejrzyj film, przeczytaj zaległą książkę, zajmij się czymś co odłożyłeś na później. Może to czas na zrobienie czegoś dla siebie. Pomyśl może o jakimś kursie online, poucz się obcego języka. Pomyśl również o swojej pasji i umiejętnościach. Warto przeobrazić to w pomoc. Może dzięki temu co potrafisz robić pomożesz komuś. Możesz ugotować coś dla osób potrzebujących, wykonać czego potrzebują np. uszyć maseczki. Dzięki temu zajmiesz swój czas. Zobaczysz, że inni też mają potrzeby związane z obecną sytuacją.
Przebywanie wśród przyrody i zwierząt.
Jeśli masz pupila to świetnie! Jeśli nie, postaraj się wyjść do lasu. Obserwowanie przyrody i przebywanie wśród niej, kontakt że zwierzętami jest wręcz leczniczy! Bardzo pomocny przy zachowaniu dobrego samopoczucia.
Koronawirus Zdrowie